Martonea

25. setkání - 6.1.2018

Sotva skončily oslavy příchodu nového roku, Sicconem se šeptá nová zpráva - cech zlodějů chystá závěrečnou zkoušku Martoneu svých adeptů na učitelství v cehu. Celkem šest adeptů by rádo vládlo nové zlodějské síti. Ale pouze jeden z nich může vyhrát. O tomto vítězství rozhodnou 4 úkoly.

Aldariel s Rondorem sedící v hospodě o nadcházející zkoušce zatím nic netuší, když k nim přijde muž, jehož tvář halí na první pohled špatně provedená iluze. Jeho šeptavý chraptivý hlas jen podtrhuje nejsitotu a obavy z jeho záměrů. Nicméně nabízí dvojici dostatečnou odměnu, pokud mu vyjdou vstříc. Jeho záměr je prostý - mají dopomoci k vítězství konkrétní adeptce. Během pomáhání nesmí nikoho z ostatních adeptů zabít ani vážně zranit, stejně jako se nesmí adeptka dozvědět, že jí někdo pomáhá. Oba dva s podmínkami souhlasí a tajuplný muž jim poví o prvním úkolu. Druhého dne večer dojde k závodu, při kterém bude muset každý z adeptů co nejrychleji překonat město. Start je u pevnosti na severu Sicconu a cíl u Temné věže uprostřed Šerova. Adeptkou, která má zvítězit je Silencia Černá růže. Největšími protivníky v závodě mohou být Perthan Dech noci a temný elf Thar´en nor Alaider. Dvojce jde tedy spát a druhý den se připraví k sabotáži závodů.

Ráno vstali a zašli si do hospody U kašny, která je nejblíže k cechu zlodějů. Trochu si popovídali s hostinským a pak si šli prohlédnout trasu závodu. Od pevnosti k věži. Po průzkumu se opět vrací do hospody a plánují různé možnosti sabotáže. Kromě poštvání psa na běžce, tupých šípů a oslnění magicým světlem je dalším nápadem projímací prášek v pití všech závodníků. U bylinkářky, která sídlí hned vedle hospody koupí prášek, který má dostatečně silné účinky. Večer předstírají opilost a pozvou na jednu rundu všechny v hospodě, neboť se tam sešla většina závodníků z cechu zlodějů. Nasypat prášek do piva a to roznést všem není problém, drobným zádrhelem může být sama Silencia, která by to vypít neměla, Rondor do ní tedy vrazí a pivo jí vylije na zem. Poté jí nabídne své a vše je jak má být.
Nicméně většina zlodějů s nějakými úklady během celé zkoušky předem počítá, takže různé protijedy jim kolují v krvi téměř neustále. Ale i přesto se jeden ze závodníků večer nedostavil a byl ze závodu vyloučen Malwor Křivá dýka.
Když je závod zahájen, V parku u pevnosti na Perthana poštve hraničář svého psa a tím jej zdrží. Poté se oba přesouvají sprintem k cílové věži. Zloději, kteří se podrážejí navzájem a běží po střechách a vyhýbají se pastem kolegů i učitelů - kteří je tím zkouší, dobíhají k věži o něco později a tak je již družina připravena. V cílové rovince se těsně míjí temný elf se Silencií. Aby jí dali větší šanci, Rondor vystřeli jeden ze svých tupých šípů, čímž Thar´enora vyvede z rovnováhy a Aldariel se mu pak ještě připlete "omylem" do cesty. Tím Silencia vítězí a první úkol je splněn.

Druhý úkol byl celkem jednoduchý. Zloději měli za úkol sehnat sponzora pro jejich novou síť. Kontakty u kupce Serathona tentokrát velmi pomohly a Aldariel ho přemluvila, aby poskytl Silencii hodnotný sponzorský dar. nicméně výměnou chtěl Serathon dvě služby od družiny v budoucnu zadarmo. Tak se uvidí s čím příjde. Aby byla jistota, šli ještě Rondor s elfkou do hospody a hledali Silencii. Našli ji až odpoledne u Mága a zloděje. Přimotali se abru a mluvili o štědrém obchodníkovi aby zvýšili šance, že Silencie za Serathonem zajde. To se skutečně povedlo a druhé kolo také vyhrála ona.

Dalším úkolem je vloupání do školy magie a ukrást jednu z devíti sošek v hlavním sále. Aldariel s Rondorem jdou za svou známou čarodějkou Irene a požádají ji o prohlídku školy magie. Ona je tam vezme a prochází chodby i sály. Na jedné chodbě spatří jiného mága jak po škole provází dalšího z adeptů, Kerona Jedový zub malého gnóma ověšeného lahvičkami s jedy. Zajdou tedy s Irene do jejího pokoje a vypoví jí celou pravdu. Domluví se s ní na spolupráci, ovšem Irene trvá na tom, že se soška po krádeži opět vrátí zpátky do školy. zajdou tedy za Ireniným mistrem Merinem ve Světlé věži. Tomu prozradí jen část pravy, nicméně on jim dá kouzlo, po kterém se očarovaný předmět po 24 hodinách vrátí zpět k sesilateli kouzla. Irene se tedy připraví a jejím plánem je schovat se ve velkém sále, kde použije kouzlo neviditelnosti na sošku, aby ji neviděl nikdo z ostatních adeptů. Teprve když dorazí Silencia, Irene sošku zviditelní a nechá jí ji ukrást. Po 24 hodinách se soška vrátí, ale to již bude mít Silencia vítězství v kapse. A plán také do posledního puntíku vyšel, přestože Silencia dorazila do sálu teprve jako třetí.

Posledním úkolem je nesmrtící otrávení vylosované osoby. Silencia si vylosovala kapitána městské stráže Krymona Daala. Nejlepším způsobem jak jí pomoci je vylákat Krymona v noci z kasáren na veřejnost, aby měla Silencia větší šanci jej otrávit. První variantou, která družinu napadla je svedení kapitána a vylákání ho na rande do hospody. Aldariel si koupila zdobené šaty a kožené spodní prádlo - kdyby náhodou - a šla k pevnosti. Strážní u brány jí řekli, že kapitán se prochází městem a kontroluje pořádek. Aldariel mu tedy lša naproti a když ho potkala, pozvala jej na skleničku vína. V hostinci se domluvili na další setkání večer.
Aby byla větší šance, zašli ještě do hospody U kašny a nahlas se elfka pochlubila, že zde bude mít rande s kapitánem. Večer probíhal poklidně, setkání, večeře, povídání a nakonec kapitánova otrava a bezvědomí a to aniž by Silencia byla jen spatřena. Je skutečně šikovnou zlodějkou.

Dvojice se pak sešla s tajemným mužem v hospodě Mág a zloděj. Dostali poslední část peněz a spokojeně oslavovali, aniž by tušili čeho se vlastně stali součástí.